Jag älskar Norrtälje låsservice.

Låset på nya lägenheten var paj så jag gav mig själv uppgiften att agera låssmed eftersom jag är så hemskt händig.
Köpte nytt lås igår, CHECK! Skulle sätta in det i dag och det gick trögt men det gick tillslut. Insåg dock att handtaget inte passade så plockade i sär allt och åkte ner till norrtälje låsservice. Fick köpa nytt handtag, CHECK! Hem igår och koppla ihop allt..hmm, handtags skruvarna var för långa så dom skulle kapas. Lätt som en plätt tänkte jag som endast hade skruvmejsel och en morakniv. Frågade en mindra duktig svensktalande granne om dom hade en av-bitar-tång. Och jag skojar inte när dom kom ner med EN-BIT-KARTONG. Men jag sa tack och låtsades vara supernöjd (pajas). Ringde på hos grannen mittemot och det slutade med att vi sågade av skruvarna.

Nu var allt redo att kopplas ihop och det fixade jag. Stänger dörren och låset hoppar inte i därrkarmen, hepp. Man kunde fortfarande putta upp dörren. Ringer Norrtälje låsservice som ger mig instruktioner och erbjuder sig att komma förbi efter att butiken stängt. Mia fixar igen utan bra resultat. Norrtälje låssvervie kommer förbi och det blev en hel del meck, vilket jag är jävligt glad för. Då slipper jag känner mig som en super-duper ohändig människa med tummen i stjärten. Och fråga mig inte hur jag lyckades men behövde inte betala för att låsgubben kom och hjälpte mig, han hade till och med sagt innan att dom tog 600 kr timmen. Var jag så gullig i fettigt hår ellergillar han bara fula tjejer? Aja skulle komma förbi med en kanelbulle någongång åt han iallafall, det är han värd! Låsgubben..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0