God afton Sveriget.

Denna helg har varit mysig, förutom fredag förmiddag och dag. Skulle flytta hästarna till Gillberga så startade med att lasta min häst 7.20 på morgonen, 13.40 var hon inne.Jävla hästsäger jag bara, då var hon allt billig. Hon går liksom in i transporten men vägrar stanna kvar när man ska stänga. Hon smällde ett grimskafft, en rep grimma (vilket ska vara omöjligt för en häst att ha sönder men den gick i 3 delar), samt mina handskar. Efter en dos lugnande, en soppkvast och tre personer så var hon inneoch vi for iväg. Fick vänta med henne i Gillberga i någon timme tills mamma och kickan kom med dom andra två, nu har dom det super bra och är jätte nöjda.

Fredag kvällen tillbringade jag med lillasyster och Griffin i gillberga huset, MYS. Den ståtlige och starka Griffin fick äran att bära vatten åt ponnisarna och hjälpa till att dela av hagen. Gud vad han får stå ut med saker! Men jag är glad att han ställer upp, det betyder myche-myche.

På lördagen vaknade Griffin dock sjuk så jag och pappa fick åka själva till AStons 1års kalas! Weii, grattis till guldpojken. Han fick värsta, bästa presenten som bestod av galonkläder i brandman stil och en brandmanshjälm. Hans kära pappa till brandman var så-å-å-å nöjd. På kvällen blev det sjukstuga och plock-pyssel.

Men nu över till denna underbara söndag. Jag har hunnit med en massa, massa. Städat, diskat, fixat, vikt tvätt, fikat i Hallsta hos världens bästa Laila samt middag hos Svärföräldrarna. Hann även till kvisthamra för att hämta lite prylar.

IMORGON SKA JAG HOPPLA PONNIE!

Hej då

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0