You change your mind like a girl changes clothes

Ons-fred: Huvudvärk, Huvudvärk, Huvudvärk, Huvudvärk, Huvudvärk, Huvudvärk, Huvudvärk, Huvudvärk, Huvudvärk

Lördag: Kvällen tillbringades i Älmsta, satt själv i Jannes hus och passade katten och kollade på massa Beck filmer.

Söndag: Hem och hoppla polle, laga mat, diska, städa och tvätta. Sen frågade Markus om han fick komma förbi och det gjorde han också. erbjöd sig till och med att köra ut mig till Älmsta. Tack tack! Satt sen med katten och kollade på lite mer Beck och drack te.

Måndag: Vaknade, Somnade om, försov mig, blev väckt av katten, kom inte upp, mamma fick hämta och jag slutade på akuten. That's my day.

Nu tänkte jag berätta för er om min brors kära katt, eller ja.. det ska bli min katt i framtiden har jag bestämt. Jag, Maria Johansson kan nu erkänna att jag inte tycker om katter men, denna katt ligger mig varmt om hjärtat. Jag vet inte kön men jag och Markus konstaterade att den hade tuttar iallafall. Jag tror den heter Turid men har mer eller mindre glömt bort så jag fick döpa om den. Den heter numera Tusse Tiger. Enkelt och snyggt! Tussen är grå randig och väldigt vacker. Kompakt och ett runt sött huvud. Är man bajs nöjdig kan man säga "Nu går vi och skiter" så följer katten efter och gör en sälskap. Första kvällen fick jag inte gå på toa med stängd dörr för den skulle promt in. När jag stod i duschen stod "den?" lydigt utan för duschdrapperiet och hjälpe mig sedan med torkning. Låg jag som en padda i soffan så gjorde katten det också. Ett x-antal gånger ramlade den även i golvet och kollade upp på mig och fattade ingenting? Helt klart ledlös. Tusse gillar även kroppsvärme och vill gärna sova väldigt tätt intill mig. (bild kommer)

Janne, din och Tusses tid är förbi. Tusse Tiger är numera min. Jag ska bara hämta "den" först!

(den? = Kille eller tjej? Den har tuttar men det vore ballare om det var en kille)


Puce/M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0