God natt Sveriget .

Tjingis plingis!

Igår var det veterinär och vaccinationer som gällde. Fick ut lugnande på recept åt min häst så nu ska det nog gå att raka henne, Äntligen!

Idag är en sån där dag som är en jobbig dag fast en trevlig dag. Tog verkligen tid att krypa upp ur sängen för jag känner hur en huvudvärks attack är påväg men pinade mig upp för att inte missa allt för mkt i skolan. Mådde inte ens bättre av promenaden till skolan utan det blev snarare värre. Kom fram och Desse frågade vad jag gjorde där för vi hade inga lektioner förutom idrott som skulle börja runt halv tre och kl var runt tolv. Vad kul tänkte jag. Kunde stannat hemma och tagit en tablett och försökt sova bort den värsta värken istället. Men men, vaken och påklädd var jag redan.

Rebecca plockade upp mig vid skolan och vi åkte till Broby strax innan Älmsta. Finns (fanns) en ridsportsbutik där som hade sista dagen med utförsäljning och vi fyndade, iallafall jag!
Till mig och min totto blev det ett skit snyggt träns som var sänkt med 400 spänn. Ett fleecetäcke för 75 kr, fodrade läderhandskar åt Kickan och nya benskydd till hennes polle. Köpte även en pälsglas så man äntligen kan borsta ut min hästs superduper tjocka svans! 475 kr gick hela paketet på även om det var grejer för över tusenlappen, FYND!

Svängde förbi mamma och visa grejerna och plocka upp Kickan. Åkte till stallet och gick en sväng med Penny som fått en spark eller gått omkull så hon är halt på höger bak. Massage och massa liniment så blir det snart bra.

Åkte hem och lagade värsta goda middagen, diskade, badade bubbelbad och varvade ner. Sen blev det en rask långpromenad hem till Emelie som bor i Frötuna där Lets Dance och väl förtjänta chips väntade, riktgit gott om man tänker på att jag nästan aldrig äter chips men det är sant att gratis är godast!

JAG HEJJAR PÅ MORGON OCH MAGNUS, DOM VAR BÄST!

Efter Lets dance plockade Rebecca upp mig och Emlie, vi umgicks ett tag sen åkte var och en hem till sitt.
Tänkte kolla lite på Cocktail med snyggingen Tom Cruise, sen är det nanna kudden som gäller.

Night/Mia




Imorgon ska jag först rida en sväng sen blir det stallmöte, hem och skumbad. Ta en promenad hem till min kära Annika som kommer hem ifrån Malmö. Kvällen avslutas nog med min favorit Markus. Känns som att det kommer bli en ganska lugn och uppvilande helg, dvs ingen alkohol alls, skönt!
Mickan och jag Nyår 07-08
Nyår 08-09              Nyår 07-08

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0