God eftermiddag Sveriget .

Just nu är jag en duktig flicka och sitter i skolan. Gör inte direkt något nödvändigt för stunden men historian börjar om 8 min. Resten av skoldagen kommer bestå av projekt så kommer nog sitta här till kl fem.

För er som inte vet något om vårat projekt så kan jag berätta lite.

Inte som att äta kolan med pappret på!

Projektgruppen består av mig, Annika, Sara och Kim. Vårat mål med projektet är att vi vill få ungdommar att inse riskerna med oskyddat sex och börja använda kondom. Vi ska ut på olika skolor och föreläsa om skyddad och oskyddad sex.
Vi börjar med sam-säk ettorna här på skolan som testakaniner. Sen ska vi vidare tilll några till ettor här på skolan.
Vi ska även ut till länna skola och föreläsa för åk 8 eller 9.

I föreläsningarna kommer vi prata om allt ifrån sexdebuten, hur kroppen reagerar när man blir upphetsad, könssjukdommar, kondomen- dess funktion och olika sorter. Vi kommer även berätta om andra preventivmedel och Norrtäljesungdomsmottagningen. Vi kommer även dela ut olika sorters kondomer till dom som vill.

Vi har kanske tur att även få trycka upp en egen broschyr om könssjukdommar och kondom användning till en gynekologmottagning i Malmö. Vi ville få möjligheten att dela ut till andra sidan så vi hoppas på sponsring och mer pengar!

Om någon vill fråga oss något så kan ni vända er till våran meil. Du får vara anonym och det stannar inom våran projektgrupp.

[email protected]


Tjingisplingis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0