God afton Sveriget .

Just nu är Sveriget väldigt kallt. Gick upp innan nio igår morse för att åka till stallet. Jag och Kickan tog en ridsväng på en timme och jag trodde jag skulle förfrysa ansiktet, inte kul! Efter stallet så blev det iallafall en snabb handling med mamma på Willys för att sen hem och hoppa i badet och fixa lunch. Sov faktiskt lite middag i min stora varma säng också, jätte skönt att få vila ut ordentligt! Senare på kvällen lekte jag med Gottis, han är en riktig kompis.

Idag var det väl lite samma sak, vaknade, käka frukost sen så kom mamma och plockade upp mig. Tog en sväng till stallet och skulle rida. Upptäckte att Penny var jätte halt, hon kunde inte ens trava stackarn så det var bara in i boxer och leta fel. Hittade inge speciellt så det blev back on track, liniment och massage plus boxvila. Tolkade efter min lilla darling som är så duktig så, riktigt stolt över min lilla Ponnie faktiskt. Fick skjuss hem och laga mat, duscha osv. Sen vid sex tiden så kom Markus och hälsade på och vid åtta tiden var han jätte snäll och körde mig till stallet så jag kunde kolla Penny, bjuda på hö och ta in Majken som sälskap över natten. Sen skjussade han mig till Tj och Therese när han skulle hem för att sova, somliga har ett jobb att sköta. Kanske borde säga grattis till honom igen för jobbet, Grattis grattis :)

Tog en frisk promenad hem och nu tänkte jag sova så jag kan pyssla om min lilla Penny imorgon, får se om veterinär behövs.

God natti/Mia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0