Dag att blogga lite igen kanske..

Tänkte köra en lång eller kanske kort sammafattning.. får se hur det blir

Fredag: Skola och lets dance hos Therese med henne, Mickan och Lill-Big, Mys! Tror även Sophia och Jonas joinade oss emot slutet.

Lördag: Upp med tuppen bara för att hinna med hästarna på morgonen. Kom hem, stekte pannkakor och duschade. Fixade mig lite snabbt och skenade ner till busstation för att möta Rebecca, Lill-big och Mickan. Mötte även upp hela Lundins som också skulle med Ålandsbåten. Tog tre färjan och det var en lyckad tur ändå. Hade jätte trevligt med massa trevliga människor. Billigt blev det också, nästan helt gratis!
Kom till Norrtälje och det blev G sedan Mobergs. Jag gick hem vid halv ett för hade ruskigt ont i skallen så behövde sova i massor.

Söndag: Upp med tuppen igen och göra sig i ordning. På schema stod det nu gårds visnings i blåst och snö. Kollade med mamma, Hasse, Kickan, Danni, mäklare och hela skiten.  Det var en hästgård som ligger en bit ifrån åkersberga. Upplägget av stallet och huset var jätte fint, så där gammaldags så man måste gå igenom rum för att komma till nästa i bostadshuset! Riktigt läckert men tyvärr ruttet. Helt klart inte värt 7,9 miljoner. Desutom ingick bara 5 hK mark och man fick arrendera 8 hK, nej tack vi kollar nästa gård.
Åkte till stallet och jag och mamma tog en prommenad med min totto och min favorit Dixi, riktigt mys! På kvällen blev det standard med Mickan, Emelie och Rebecca. Nicole joinade även oss.

Måndag: Började dagen på gymmet (nautilus) och det blev box och fy satan vad jag gav allt,  helt slut blev jag. Sen var det bara ner till skolan och massa lektioner. Historia - Filosofi - svenska C, slutade tjugo i fem och blev faktiskt hämtad av Thessan och Lill-big, tacki tack! Gjorde pankakor hemma hos mig sen blev det Tv, brieost och vindruvor hos tant Therese. Kollade på smekmånaden, skit kul!

Tisdag: Distansdag men icke ledigt! det blev föreläsning med vårat projekt för SP08B. Gick verkligen jätte bra för att vara första föreläsningen, eleverna skrev PMI (plus-minus-intressant) i slutet av lektionen och vi fick nästan bara bra kritik så det var super kul. Efter det blev det lite plugg sen ner till fordon och hälsa på Rebecca och hennes bil som skulle bli lagad. Efter det hämtade vi pricken och åkte ut till Frans.
Vid sex tiden tog vi in mina pollar och jag fick en chock så trodde hjärtat skulle stanna. Penny hade lagt sig ner och rullat i boxen, fastnade och kom inte upp. Såg ut som att hon skulle bryta nacken av sig när hon låg så där intryckt och inte kunde resa sig. Usch, hennes himlande med ögonen kändes läskigt. Jag, BM och Rebecca hjälptes åt att putta och dra upp henne. Märkte när vi fick upp henne att jag hade gråtit hela tiden, det slog mig bara att jag kunde förlora en stor del av mitt liv när jag såg henne ligga där. Avslutade kvällen hemma hos mamma med Rebecca och Lill-big plus massa mat, gott! Somnade någongång runt halv tio, skönt!

Onsdag: Skulle upp och föreläsa för Lännaskolans nior men min huvudvärk hindrade mig och kände mig febrig så fick ligga kvar i sängen och vila. Min grupp skötte sig lysande ändå, är stolt över dom!
Mamma hämtade mig på eftermiddagen och vi åkte till stallet och fixade och jag motionerade min älskade Majken. Det kändes skönt att se Penny stå på benen frisk och pigg.
har varit hemma hos mamma resten av dagen och tänkte sova här i natt. Imorgon bitti blir det stallet.

Pussisar/M


Kommentarer
Postat av: Anonym

Pia ledsen =( usch det ville inte jag se =( Glada Pia =)

2009-01-21 @ 21:19:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0