God kväll Sveriget .

Jag har kommit på en idé om min bok jag tänkte skriva. I varje inlägg ska jag skriva om en tjej som heter Pia och om jag varit med om en rolig händelse så ska jag skriva det som en liten barnberättelse. Önska mig lycka till så får vi se hur det håller i sig!

Idag vaknade Pia med en väldans huvudvärk och tänkte, hur ska det gå till? Men efter mycket om och men så ringde hon sin kära mor som säger - Jag hämtar dig om 5 min. Herre jesus tänkte Pia och kröp upp ur sängen, ner på golvet, fram till fönstret och kikade ut genom fönstret. Aj, aj sicken stark sol det var där då! Så hon kröp vidare till garderoben och tog på sig sin lilla systers mjukisbyxor och en raggig tröjja. Upp på benen och fram till lådan bland solglasögonen. Tog dom fulaste hon hitta och kilade ut till bilen som hade kört fram.

Pia åkte hem till mamma Karin och åt toast till frukost/lunch. Det tyckte hon var himla smarrigt.
Pia tyckte även att det var väldigt kul att leka med Dixi idag, Dixi är Pias hund och hon hade saknat Pia väldigt mycket så dom lekte massor och käkade chips tillsammans.
Kl tre kom Kickan hem och hade häng på stuprörs jeansen som vanligt, tror du Pia blir irriterd? Jotack, skaffa ett skärp lilla stumpilumpan tjoade hon åt henne. Nu skjussade mamma Karin Pia och Kickan till stallet. Där fyllde dom vatten åt de turstiga hästarna och såg till att deras täcken var rena. Efter stallet blev det en tripp till elgiganten då mamma Karin bestämde sig för att införskaffa Pia en ny dammsugare och en mobil. Och gissa om Pia blev glad? Hon hoppade av gläjde så hon nästan blötte ner Kickans mjukisbyxor hon hade på sig. Den blev en lackröd LG dammsugare och en brun Sony ericsson W890i.

Familjen tog sig vidare till COOP för att handla lite mat och det gick toppen! Förutom att Kickan var tvungen att köpa 2 filmer och en choklad. Att den ungen aldrig ska lära sig att hon får massa små röd,gula prickar i ansiktet av de där gojset. Men men, Kickan i ett nötskal.
Pia fick skjuss hem och hjälp att bära ut sin vackra dammsugare. Mitt i all röra innan för dörren kommer Pia på, nej men, varför inte diska lite? Så hon börjar att diska medans hennes hyperaktiva kompis Mc Lisa Aka Tjorven ringer och gnäller. Det slutar med att Mc Lisa Aka Tjorven kommer över till Pia och skrattar åt hennes medans hon lycklig inviger sin nya dammsugare. Det slutar med att Pia får hjälpa Lisa att flytta. Usch och herre gug vad det var jobbigt.

Men nu har Pia kommit hem och ätit en macka till middag, lilla Pia är slut för dagen och är värd ett skumbad med sin nya badmössa och badanka. Önska nu Pia lycka till så får ni nästa berättelse imorgon.

Pussisar.

Kommentarer
Postat av: emeklitta

Haha du e ju bara för duktig på att skriva sagor Pia =)

2009-02-18 @ 22:40:10
URL: http://emelitta.blogg.se/
Postat av: Anonym

Synd att grisen gick sönder :O

2009-02-18 @ 22:56:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0