God kväll Sveriget .

Nu ska ni få veta vad Tant Pia lyckats med idag igen! Haha.. det är så jag skrattar åt mig själv till och med.

Hela vintern har jag kämpat för mitt liv med att inte halka där det är halt.

Men just denna dag, när Tant Pia har så förskräcklig ont i huvudet och ska gå hem till familjen Alm för att låna lite filmer så sker det. Tant Pia vrider upp volymen på musiken som sjunger i lurarna, hon ökar tankten och svävar på moln bland sina tusen tankar. Ner för den branta backen ovanför socitetsparken, ökar takten och tänker nog ännu fortare men så schoffsan så satt hon nästan i spagat. Fram-bak-sida-sida-bak-fram PUH! Ingen såg mig, upp igen och nu var det stackars Pia. Stackars lilla Pia hade slagit hål på både knät och tightsen.. gissa nu om tant Pia var ledsen.
Med huvudet ner böjt i marken gick hon sakta hem till familjen Alm på Vegagatan, tog några väl valda filmer och började vandra hemmåt sakta, sakta.

Det är inte Pias dag idag. Men för att göra sig själv lite lyckligare så tillverkade hon pannkakor till middag. Det var hon värd. Sen kollade hon på Hata göteborg och A lot like love. Nu ska hon kolla på Andra avenyn sen sova.

Pussisar/Tant Pias blodiga knä



 



Typ Pia

Kommentarer
Postat av: Anonym

Stackars Pia =(

2009-02-18 @ 16:59:12
URL: http://emelitta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0