God afton Sveriget .

Checkad in min blogg idag va och skulle kolla om jag hade fått några sjysst kommentarer och hård som sten som man är så börjar man snörvla och kanske råka börja fälla en eller en annan tår bara för att min kära väns mamma hade skrivit så himlans vacker åt mig, tack, tack, tack, tack! Nu var jag ju bara tvungen att skriva en berättelse om lilla Pia!




Imorgon är det skärtorsdagen och den påminner lilla Pia om en alldelles unik och speciell upplevelse i hennes liv och den började så här...

Hälsodag

Det var skärtorsdagen år 2006 som Svanbergaskolan bestämde sig för att ha en hälsodag. Hälsodagen skulle innehålla saker som thaiboxning, chokladprovning, massage etc. Under lunchrasten fick alla elever vistas i idrottshallen för ännu mer såkallat "elever i rörelse".

Självklart skulle lilla Pia för engångs skull röra på sitt val späck så hon satte igång och brottades med sin godevän (Ja, denna godavän var av samma kön och det pågick ingen form av tonårs-intimt snusk-tallande). 

Som lite lindring Pias goda vän vill jag inte nämna några namn så här offentligt i bloggen så vi döper henne till Britt-Inger.

Iallafall så brottades Britt-Inger och lilla Pia och skrattade som aldrig förr och tyckte livet kändes kanon när det bara var några timmar kvar till påsklov, dom hade ju bara thai-boxningen och chokladprovningen kvar. Men stop ett tag, över till Pias vanliga blonda bonde-tur. Pia ligger ner och tar sats att sätta sig upp under ett hysteriskt skrattanfall medans Britt-Inger lägger sig hastigt ner i ett hysteriskt skrattanfall. Mitt i detta skede så skallar Pia Britt-Ingers knä eller Britt-Inger knäar Pia i ansiktet,  och det mina vänner var ingen höjdare kan jag tala om!

Nu var Pia skev i ansiktet men lugn, bara lugn tänkte Pia. Snart kommer näsan ploppa ut till sitt normala ja igen, precis som i en tecknad film (hon glömde dock bara bort att hon inte var en tecknad film). Efter massa förlåt av Britt-inger (som samtidigt slår på våran gemensamma vän Ulla-Britt som sitter bakom och skriker - DEN ÄR SNED, DEN ÄR SNED!) tillkallar Pia själv deras underbara lärare Måns som själv knäck näsan på ett x-antal ställen under sina ungdomsbravader som skinnskalle eller dylik. Han skulle självklart säga att näsan kommer ploppa ut som en tecknad film.

Tji-fick-du-Pia lilla. Måns uttryckte sig ungerfär så här - AJ, AJ, AJ, AJ!  Den där är nog bruten du flicka-lilla.
Pia blev nu ännu mindre och hamnade i chock. Hon minns att hon låg på golvet, hörde folk men såg inget. Pia grät. 


 Nu står hon på benen igen och skall gå ut till bilen som kiosken-Carin ska köra henne till akuten med. Hon ser sig själv i rutan och börjar böla, nu var inte Pia vacker längre. Hon sätter sig i fram, drar ner solskydden och ser sig i spegeln.. Pia gråter inte längre.. Hon skapar bara Erken 2 via tårkanalerna samtidigt som hon skriker - SÄG FÖR FAN INTE ATT DU ÄR FUL FÖRENS DU BRYTIT NÄSAN! OCh ältar ungefär samma sak hela vägen in till Norrtäljeakuten, om och om igen.

Fortsättning följer...

Kommentarer
Postat av: emelies mamma Minna

ja tänk vad lite det behövs för att börja böla nu fick du mig att gråta en skvätt, bara för att du blev glad av mina ord.

2009-04-09 @ 16:05:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0