Blöt dag!

Hallihallå!
Idag är det tisdag, tisdag innebär distansdag och självklart regn hela dagen. Dags att berätta om dagens blöta bravader.
Gick upp halv elva, jag och tant Therese åkte ut till ponniesarna kl elva. Gick i högt BLÖTT gräs och redan där hade mina skor läckt in massa vatten. Ska göra i ordning hästarna och de börjar regna mer - Jackan läcker nu också in vatten- Inser att min lillasyster har tagit hem hennes häst träns -gå eller rida?- Penny är väl så fet tänkte tant Mia att hon inte orkar bråka allt för mkt så det slutade med att jag hoppade upp barbacka (notera då att hästen är väldigt blöt) och red iväg i grimma med även Lilla ponnien på släp, Bakom detta osäkra ekipage kom tant Therese och Majken. Väl framme vid stallet var jag blöt ifrån topp till tåssing. Fick vänta i cirkus två timmar på att hovis skulle bli klar och vips så hade min totto världens snyggast hovar! ! ! ! Hihi, danke, danke. Nu blev det Tant Mias tur att rida Majken, det är lite som en kick faktiskt.. jag vet inte men hon får någon form av spel över mina små fixideer men det är väl kul, eller?
Iallafall så blev jag väldigt blöt denna dag även om tanterna hade väldigt skojjsigt ihop.
Åkte hem och åt en blandning av frukost-lunch-middag efter som det var middags tid men jag hade inte direkt hunnit äta varken frukost eller lunch.. fattar du? Iallafall så åt jag något sen tog jag ett varmt bad och det var väldigt skön ska jag säga. Har tvättat lite idag också och försökt plugga men det gick ju inte så bra, tyvärr. Nej men annars då.. jag har haft en väldigt energi idag kan jag ju säga och jag är sjukt, SJUKT rastlös faktiskt.. jag måste göra något kulit.

Puce/Tant Mia 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0