Hej hej Sveriget.

Hihi-hoho Tant Mia är väldigt, väldigt glad idag!
Allt började med att jag logga in på facebook och hade fått en vänskapsförfrågan.. och det var ifrån James Hultgren. Och för den som inte förstår så är det min systers man och dom bor i USA. Har varken träffat eller prata med dom sen hösten 06 tror jag det var, då jag, mamma och Kickan var där på besök. Iallafall så blev jag jätte glad då och sen ännu gladare när han hade lagt ut bilder på hela deras familj, åh dom är så söta! Men efter ett tag när jag hade fixat lite här hemma så sprang jag förbi datorn igen och såg att jag hade fått ett meddelande på ansiktsboken. Jag läste det först och började tok böla sen.. Jag fattade ingenting först men sen insåg jag att dom kanske ska komma hit i sommar!! Tjingis plingis så glad jag blev, det var verkligen det här som behövdes! Jag längtar redan..

Iallafall, en glad dag i dag förutom att det rengar.
Senaste veckan överlag har varit ganska rolig faktiskt. Skolan i fredags sen var det hem, äta och göra sig i ordning som gällde. Så ringer GG mitt i allt och gnäller om att han har så himla tråkigt så då fick han komma över en stund. När Mickis buss var påväg in mot Norrtälje så åkte jag och GG och plockade upp snuttan. Sen när det var dags för Mobergs skjussade även han upp oss dit, det var vänligt. Tack hjärtat.
Träffade massa härliga klassisar på Mobergs och det var hur kul som helst, även om jag var den enda som var nykter.
Sen pallrade Mickis och jag oss till statoil och käkade korv sen var det bara hem och sussa kuddisen.
Gick upp på lördagen vid elva någongång. Ut och rida var det som gällde sen hem, duscha, äta och göra sig i ordning. Knatade över till "lillfamiljen" där det vankades Therese 20 års partaj! Jag och mina små tanter (Tj, Thess, Lisa, Lisa) satt i vanligt ordning och förade lite. Vi tog oss några nyp! (en shot som mamma Jane tipsat oss om). Sen började det rulla in mer folk och mer alkohol. Jag vet att jag hade väldigt trevligt och jag kommer ihåg alla som var där och allt som hände, jag hade dock inget tidsbegrepp. Men kul var det iallafall, trots den lilla catfighten som jag trodde jag hade fått stopp på. 
Och som vanligt så fick Mia för sig helst plötsligt utan förvarning att jag bara skulle gå hem, så jag gick hem och sov.. det gjorde jag bra! Jag var iallafall väldigt nöjd. Tills jag vaknade dagen efter och insåg att jag inte alls mådde så bra, jag låg kvar där till halv fem. Sen var jag tvungen att kravla mig upp för jag skulle hem till Annika och fika för hon hade fyllt år, Grattis i massor till henne!

Måndag = Skola
Hästidrott första timmen, nautilus och gym. Sen blev det Roden och andra lektioner. Slutade ganska sent så hann inte hoppla polle men pluggade lite och lekte med mina tanter.
Tisdag och distansdag.. hoppalde polle och det var kul förutom när totton höll på att hoppa in i en stenvägg. Städade i massor gjorde jag också och tvättade lite kläder, lagade mat och diskade. Och pluggade så klart!
Igår hade jag inte sovit på hela natten och en väldigt huvudvärk så det blev ingen skola, lite plugga och mys istället gjorde saken bättre. Hopplade polle gjorde jag med, det var kul.

Idag är det regn och jag är glad, nu ska jag mata pollarna.

Pussisar/Tant M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0