God kväll Sveriget

Jag har haft nästan hur kul om helst.

I fredags var det först skolan som gällde trots jordens huvudvärk, MEN näst sista lektionen var idrott och Kick boxning och det hjälpte faktiskt lite för huvudvärken, det var skönt. Efter skolan handlade jag men Therese och Tj. Fick skjuss hem, åt och duschade. Sen kom Therese och Mickan och vi hade lite förkrök och fix. Mickan åkte med Malin till Lohärad sen för att hälsa på Skrotis medans jag och Therese tog oss till Mobergs. Det var faktiskt Tj som körde oss, hon övningskörde med Rebecca faktiskt!
Det var hur kul som helst och vi dansade hur mycket som helst, hihi. Fick skjuss hem av Luppe så jag kunde känna mig trygg.

Vaknade runt halv elva i lördags och mådde faktiskt lite dåligt. Kände mig jätte bakis fast jag knappt blev full? Jag drack faktiskt väldigt lite kvällen innan. Men men, det blev en raskpromenad med Therese och tjorven ner till vigelsjö och häst tävling. Min lilla syster och Penny var så himla duktiga, såg jätte fint ut!
Däremot sattes lilla jag på prov. Var en helgalen fjording på framridningen som försökte slänge av båda sina ryttare. När han väl hade lyckats få av ena så gick jag och mamma fram och kollade länge. På något sätt kommer dom fram till att dom vill att jag ska hoppa upp.. i mjukisbyxor, joggingskor och skinnjacka? Nej nej sa jag, jag har inte ens någon hjälm och försökte skoja bort allt. Men tjejen som blev avsläng tog av sig sin hjälm väldigt snabbt och gav den till mig. Visst tvekade jag lite men då började mamma tro att jag var rädd så då var jag ju tvungen att hoppa upp! Jag fick ordning på hästen iallafall, efter en 5-10 min gick han som en pärla i skritt och trav, lite oberäknerlig i galoppen, men klart bättre! Han gick sen jätte fint med tjejen som aldrig blev avsläng och hon som oturligt nog flög av fick kolla på. Men en erfarenhet till dom, väldigt lärorikt sånt där.
Efter två rosetter fick Kristin rida hem och jag och mamma tog bilen och kollade till min totto, handlade och skjusade hem mig. Tack för allt mamma.
Sen lekte jag lite med Therese och vi fika med Rebecca sen ville Lynn ha sälskap när hon åt osv. Slutade med att Luppe skjusade mig och Therese till havspiren. Jag körde på en hel nykter kväll men det var lika kul ändå. Träffade min bror vilket var väldigt trevligt, annars så dansade vi mest. Fast något som inte var kul var när LQ satte mig på axeln och hoppade runt med mig då jag är väldigt, väldigt höjd rädd. Lilla Mia fick panik. Starx innan tre var jag hemma i sängen iallafall.

Denna dag var det segt att komma upp kan jag säga. Men efter tolv blev jag hämtade av mamma och Kickan för att åka till stallet. tog en sväng på över en timme, det var skönt. Annars har jag bara varit hemma och gjort massa hemma saker och pluggat psykologi. Pappa kom faktiskt förbi och sa hej också :) och lämnade lite post vilket var bara räkningar.  Tänkte läsa igenom lite mer psykologi nu sen sova. Måste vara pigg morgondagens gympass och psykologiprov.

Pussisar/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0