God kväll Sveriget

Hej igen.

Måndagen var ingen bra dag, det var en väldigt ont i huvudet dag. Men Markus var snäll och hjälpte mig att handla, tacki tack.

Tisdag började med ont i huvudet men det var bara att lida kan jag säga. Jag och min projektgrupp skulle ner till ungdomsmottagningen för att få höra lite om deras verksamhet och se om dom kunde hjälpa oss på något sätt. Det gick jätte bra och dom var verkligen jätte trevliga, tack för hjälpen! Följde med Annika hem för det var te och pratdags, jag tror hon behövde ventileras lite, men det är bara trevlig. Sen tog jag mig hem för att laga mat åt mig och Tjorven.
Jag avslutade iallafall kvällen med en timmes promenad, dusch och sussa kudden. Ville vara ordentligt utvilad till morgondagens nationella prov.

Onsdag, men inte var jag utvilad heller. Jag sov cirkus en timme sen låg jag vaken för att jag var rädd för att försova mig. Eller ja inte vaken, vaken så.. utan mer halv sov/vaken. Kröp upp ur sängen på morgonen, käkade frukost, fixade lite och tog mig till skolan. WOW, ingen kunde hjälpa mig med min användare så jag fick skriva svenska B uppsaten förhand! under 5 timmars tid. Tror ni det gick bra? Nej, man är inte ens i närheten av samma struktur som när man skriver över en dator så det blev en uppsats på mellanstadie nivå. Dom som lyckades använda datorerna hade inte så mkt mer lycka, hela Sofie arbete försvann, Elin kunde bara skriva halva och alla andra fick spara om hela tiden.. Hela nätverket och alla datorer kraschade lite när dom kännde för det. Hej och välkommen till Norrtälje kommun och deras resurser. Ska det få gå till så här på ett prov som är avgörande förens betyg? Ska man behöva skriva för hand när alla som har läst Sv B gör det här provet samtidigt (i hela sverige) och det skall utföras på dator?

Tack Rodengymnasiet, ni är toppen!

Iallafall efter skolan så var jag på ett möte som var mycket lovande, jag vet inte.. jag insåg bara en massa bra saker.
Efter det fick jag lifta ut med Hasse till stallet, red lite grann och grejer, Idas kompis fick också pröva att rida min snälla totto lite vilket gick jätte fint. Hon är så snäll min ponnie (ibland). Pappsen skjussade hem mig iallafall. Lagade lite mat, diskade, slängde in en tvätt maskin sen begav jag mig på en timmes promenix. Tog en kaffe hemma hos Tjorven och Therese sen var det hemgång, hänga tvätt och nu sitter jag här. Förmodligen ser jag ut som en Zombie.

Tänkte gå och lägga mig eftersom mamma hämtar mig åtta imorgonbitti för att köra mig till stallet (jag saknar min mamma), dock orkar jag inte bädda sängen. i-lands problem säger jag.

Annars har jag funderat på om det finns någon man får flytta in hos? ingen frivillig? Jag hatar att bo själv, så tråkigt att komma hem och det är bara jätte mörkt. Laga mat till en person och sen äta själv? Usch, det är verkligen inge vidare.


Bädda sängen var det..


Nattisar/M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0