Boys boys boys

Har Lady gagas låt Boys boys boys på hjärnan.. aaah!

Lördag - Flängde runt som en dåre och hann varken käka frukost, lunch eller middag. Fick iallafall i mig en kanelbulle och fyra morötter! Great! Nej men jag hade faktiskt fullt upp.. Fixade massa i stallet, hängde tvätt, åkte med Lynn till Hallsta och hästen, Norrtälje igen, tanka - pengar, massa fix. Aa.. jag hann inte helt enkelt.

Söndag - Firade Tjorven med hennes släkt, jätte trevligt och massa god mat! Kom hem runt nio på kvällen och pluggade lite sen läggdags. Det var ju trots allt storm. Runt tolv kunde jag bara öppna min dörr 1 dm så förberedd Sofie att hon skulle skotta ut mig dagen efter.

Måndag - Vaknade och kom inte ut. Somnade om och Sofie ringde och väckte mig kl nio. Fick upp dörren 1 cm så hon  kom och skottade ut mig, tack så mkt! Inga vägar i kvisthamra var plogade så skolan var utesluten. Mamma och Hasse hade jobbat konstant nästan sen i lördags. Fick ta mig till stallet med hjälp av bror vilket tog honom en timma att åka ifrån Lv3 via kvisthamra och komma till Willys. Red en tur med lillasysteri jätte djup snö! Hur kul som helst. Sen fick vi mocka och pulsa massa snö eftersom alla hade stått inne natten innan och våra skulle stå inne i natt igen. Stackars Lilla blev ju helt utmattad av att gå i den där snön, hon försvann nästan. Sov över hos mamma sen eftersom det var snökaos över allt, men det var trevligt. Jag Kickan och Dixi lekte i snön i 1,5 timme.

Tisdag - Fortfarande snökaos. Ingen skola, inga bussar. Rebecca kom och hämtade mig och Kickan. Körde Kickan till stallet och jag och Rebecca fortsatte till Norrtälje och fixade lite hemlisar!

Onsdag - En hej dundrans huvudvärk. Och när jag väl kom upp kunde jag inte gå till skolan ändå för skulle på möte. Det gick bra, väldigt bra faktiskt. Sen gick jag lite på stan med Tjorven och kollade lite, det var mys. Träffade Marielle en sväng också innan hon åkte hem till Hallsta. Snälla Rebecca bjöd mig på en tur till mina hästar så jag kunde se efter dom, det var väldigt snällt. Sen Slutade jag på G och trädgårn eftersom Tjorven så himla gärna ville ta en kaffedrink! jag drack bara en cider, nya Xider Winter.. ganska god faktiskt.

Torsdag - En hej dundrans huvudvärk igen. Men efter massa spamm på mobilen av Markus så blev det inte direkt bättre så gick upp och kom tillslut till skolan och hann med projekt. Eller ja, jag kunde inte koncentrera mig speciellt mkt men var iallafall där. Vi avslutade efter fyra någongång och jag gick till Krydda och handlade lite sen hem för att laga middag och sen dess har jag inte hunnit med så mkt mer. Diskat lite sen kom Lynn och Tjorven förbi här en stund. Tänkte försöka plugga lite. Jag är ledsen för att min vackra snö försvinner!

Imorgon smäller det, det kommer bli hur kul som helst! Bara jag hittar något att ha på mig..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0