God kväll Sverige .

Hallå där.

Idag var det första skoldagen
och första timmen var hemsk(engelska)! Trodde att jag skulle somna, usch. Lunch, det var inge vidare alls ska jag säga.
Tyska med tyskland, var en helt okej lektion och märkte att jag kunde gansk mycket grammatik och bättre än flera andra trots att jag har så hög frånvaro.
Samhällskunskap med Göris, inte helt fel faktiskt.. han är ju bra rolig bara han vill.
Team med A-K. Vi ska skriva en egen novell samt läsa en engelsk novell som vi ska diskutera i seminariegrupper. Kan bli rätt roligt, dock är jag väldigt facinerad över hur man kan jämför saker och ting med saft. Detta exempel har jag lärt mig idag:

Ta en kanna och häll i lagom med saftkoncentrat. Den saften är som poesi, lite, stark, kompakt och smakrik.
Häll i lite vatten i kanna men inte fullt, nu har du fått en novell, den innehåller mer ord än poesi, det är inte lika stark men det har fortfarande en viss styrka. Fyll hela kannan med vatten. Ikannan har du nu färdig saft, lagom stark, lagom lång med mycket mera ord, nu har du fått dig en hel roman.

Kan man jämföra poesi med saft då kan man nog allt. Ann-Katrin Hegart, du är bannimej min idol och favorit mentor.

Efter skolan så var det bara att ta med sig Elin och springa med bussen. Vi hann precis med 16.30 bussen mot Rimbo, en mkt trevligt busstur tycker jag allt stumpan. Klev av i Lövsta och vandrade till Alex, sen var det bara fram med saxen igen och klippa honom. Det var inte alls länge sedan jag klippte honom sist men han kallar visst det där långt hår som han hade på huvudet. Kortare blev det ialf, cirkus ½-1 cm men det är ju bra det med. Sen lånade jag hans dator lite medans han grejsade sen tog jag halv åtta bussen till Norrtälje. Och vet ni vad, min underbaring satt på bussen, min aldelles egna frisör Mickan Sickan (var exakt henne jag behövde få tag på också). Ja så vi gjorde sälskap, vi skulle även ta samma buss från norrtälje så det var ju trevligt, mysigt. Nu har vi planerat ut en ny EXTREM MAKE OVER frissa till mig, det kan bli riktigt bra tror jag men resultatet återstår att se. Kom hem runt halv nio har jag för mig, käkade middag sen har jag inte hunnit med så mycket. Dags att nanna kudden kanske, det är en dag imorgon också.

God natt världen, Puss/Maria

Kommentarer
Postat av: Ann-Katrin

Härligt Mia! Tackar för de fina orden Gumman. Du är inte så dum du heller...

2008-03-02 @ 21:58:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0