God kväll !

Jag förstår mig inte på dom som bloggar varje dag.. jag hinner knappt blogga en gång i veckan! Men tänkte uppdatera lite iallafall.

Kan ju börja med att jag tog min lillasyster till Globen Horse Show förra söndagen för att komma på lite andra tankar. Det var jätte häftigt och vi var väldigt skickliga på att göra oss av med pengar men det var det värt!
Resten av veckan spenderade jag på sjukhuset med mamma och Kristins farmor Astrid. Det var sorligt men skönt att säga hej då, Lilla farmorn kom till himlen torsdag morgon kl 5.00. Hon var vacker.

Sov även hos mamma några nätter för Kickan skull. Det var ganska mysigt faktiskt, vi lekte med Dixi, kollade på Andra avenyn och lite filmer. Vi var även mycket duktiga på att hoppla polle och laga mat. En dag handlade vi lite kläder och jackor med mamma också, det var behövligt.. tack mamma!

Fredag: En nykter utgång med Lina och ölandsborna.. Therese kom även lite senare. Träffade massa gött folk ute, riktigt kul faktiskt! Men gick hem lite tidigare än alla andra fulla människor, det var skönt. På min promenad hem så åkte Jonatan förbi så fick skjuss hem, tack snälla du.

Lördag: Upp och hoppa! Iväg och hjälpa Rebecca (som har skaffat sig en arbetsskada) med att rida hennes "lilla" Frans jäger. Jag upptäckte att han var stor som ett hus och tänkte ska lilla jag verkligen upp på den bjässen och ta mig fan så hoppade jag upp. Det gick jätte bra och var faktiskt skit kul. Fick skjuss ut till mina egna pollar och jag red Fettisen medans Kickan red min lilla Prinsessa.
Senare på kvällen lekte jag med Lynn, sen lekte Luppe med oss och sen åkte vi till Furusund (2 ggr) för Sälen hade fest. Grattis Sälen!!! Fick dock försöka ta mig hem lite tidigare än tänkt eftersom Markus kompisar blivit utslängda ifrån krogen och stackarn inte hade någonstans att ta vägen.

Söndag: Handlade mat med mamma. Sen stallet med alla små tjejer och följde med dom till ridhuset. Red Fettisen och Idas häst testade jag lite med, det var väl helt okej. Efter det kom Rebecca, Mickan och Vp till stallet för att plocka upp mig och syrran. Åkte ut till Rebeccas häst och Lilla Mia skulle rida igen... Frans Jäger blev väldigt stor när han busade så där, inte lika kul men det gick an. När alla frysit ihjäl så åkte vi till arena och käka pizza, mumms!
Hemma - Varmt bad - läggdags!

Måndag: Huvudvärk, huvudvärk, huvudvärk! Antagligen för att jag frös så mkt dagen innan. Kul, kul, blev sängliggandes till halv fyra på eftermiddan då jag åkte med Rebecca och hjälpte henne med hästen lite. Han var helt klart bättre att rida nu.

Tisdag: Skulle ha gått upp i tid för att hinna plugga mer men vaknade av att jag drömde en skum dröm 11.55! Blev jätte chockad och började kolla igenom mobilen, alarmet var avstängt och har inget minne av att jag hört det ens. Hade även skrivit ett sms till Elon och hinner höll "SOVA!" Inga fler kommentarer. Fick iallafall ganska mkt plugg gjort. Har skicka in loggboken för massa dagar till projektet. Samt gjort en rest uppgift som blev ganska lång i Svenskan. Mer en jag åstakommit senaste veckan. Bra mia!
Har även hunnit rida Fettis en timma och en Nordis travare som står i Rebeccas stall. Helt klart cool totto, mkt pigg, mkt energi, mkt biff, mkt kul!
Men nu är jag bara hemma och tar det lungt, Markus skulle tydligen komma över nu, den här tiden på dygnet?
Jag som tänkte sussa kudden!

Nej, plugga kanske. Ska väl hålla tal imorgon första timmen.

Tjingis plingis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0