Måndags uppdatering

Sitter hemma hos min kära mor.

Förra veckan var jag i Dalarna, Orsa från måndag till torsdag. Var på lite semester med Michaela och hennes familj. Måste bara tillägga att jag köpte mina nya favorit skor i Orsa, lackröda högklackade skoisar som även visar tårna.

Blir väckt av min älskade Tj på Fredagen, blev upphämtad av henne och Fluffy och det bar ut till Håtö för hämtning av mer prylar till deras flytt. När vi lämnat alla grejer så hämtade vi Malin och Frida, Tj och Fluffy fick någon form av idé till förberedandet av vårat bad i lommarn. Alla rutor upp på bilen sen högsta värmen på i bilen ifrån Tekniskahuset till lommarbadet.. kan även då tillägga att vi åkte en 240 och den är redan för varm med alla rutor nedvevade.
Grill, grill, stek, stek.. vattnet svalkade iallafall. Sen kom mamma ner oh hämtade mig och Malin. Jag fick mina biljetter till Norrtälje kalaset sen blev det flygis handling. Jag och Malin åt gotti, gotti mat! Sen lev det dans hela kvällen med fulla storebröder och deras vänner som snurrade och kastade lill fisen (ja,jag blev kallad så som liten, även Micro-Mia) hur som helst. Har iallafall inte haft så kul på länge även om det slutade runt tolv, halv ett. Peter Sipen kramade iallafall mig hej då, hihi!

Lördagen var hel lugn, gick upp vid elva-tolv. Käka frukost, städa lite osv, läste till kl fem sen blev det en prommenix. Lagade middag och sen läste jag lite till. Mitt i ett spännande kapitel kom Markus och jag fick lov att vara lite social. Kollade på repmånad. Sen innan han åkte tillbaka för att Lumpa lite så gjorde jag honom sälskap på Donken.

Söndags så lekte jag lite med Tj, vi handlade och en ordentlig prommenix fick vi till. Sen åkte jag hem och laga mat och fortsatte med tvätten. Sket nästan ner mig när åsk/blixtvädret drog igång. När det var över hämtade ialf  Therese och tj mig. Vi bakade en ytterst god sockerkaka som även lilla Charlie fick smaka på!

Idag måndag har jag ridit och det var väldigt kul faktiskt, får nästan en adrenalin-kick varje gång! Sen har det väl mest regnat, mamma kom och räddade mig och syrran vid hagen. Åkte och lämna och hämta saker hos mig sen blev det handla. Åkte hem till mammi och lagade mat gjorde jag, gotti, gotti.

Och just nu sitter jag här. Inte så kul kanske så funderar på att leta reda på en bok.

Tjing, tijng

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0